4 en 5 augustus 2017

5 augustus 2017 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

4 augustus was een reisdag voor ons. al vroeg in de ochtend moesten we vertrekken vanuit Kaapstad voor onze vlucht naar Johannesburg. We hebben een goede vlucht gehad. Het ophalen van de huurauto nam echter veel tijd in beslag. Ruim 1,5 uur hebben we moeten wachten voordat we de spiksplinter nieuwe Toyata Fortuner (40 km op de teller) in ontvangst konden nemen. Het gevolg was dat we tegen al het advies in toch in het donker nog op de weg waren. We werden zelfs door de beheerders van de lodge gebeld of het allemaal wel goed ging met ons. Fijn dat te ervaren dat er toch op ons gelet wordt. Bij Iketla lodge aangekomen konden we meteen aanschuiven bij het diner. We lagen 's avonds al vroeg op bed. In afwachting hoe de omgeving er in de ochtend uit zien. De wekker liep 5 augustus al vroeg af. Vandaag stond de panorama route op het programma. Onze eerste stop was Pelgrim's Rest. Hier hebben we een heerlijk kopje koffie gedronken. Ze zeggen toch "iedereen heeft een dubbelganger" nou hier troffen we de dubbelganger van Tante Cor Watzeels. Hierna ging onze reis naar Graskop. Hier is de wens van de jongens in vervulling gegaan. Zij hebben een sprong met een vrije val van 3 seconde gemaakt in een kloof. Edward kon het maar net aan. Hij vond het erger dan de jongens. Na deze "geweldige" ervaring hebben we de reis voortgezet naar Gods Window. We weten nu waar de naam vandaan komt. Wat een uitzicht!! Na het bezoek aan Gods Window zijn we doorgereisd naar Potluck Boskombuis. Een restaurant waar geen stroom is en waar de maaltijden bereid worden op de bbq. Wat hebben we genoten van de smakelijke Afrikaanse maaltijd. Met gevulde magen hebben we onze weg vervolgd naar 3 Rondawels. Ook hier hebben we weer prachtige foto's kunnen maken. Alle advies ter harte genomen hebben we er voor gezorgd dat we voor het donker terug waren op bij de lodge. We hebben de avond gezellig doorgebracht in de "lobby" van de lodge. Ff contact met thuisfront, via whatsapp en het reisverhaal bij te werken. Om 19:00 uur weer genoten van een heerlijke maaltijd. En een nieuw reisverhaal schrijven. Zometeen lekker gebruik maken van de buitendouche. En dan heerlijk ons voorverwarmde bedje in. Morgenvroeg hoeven we niet zo heel vroeg op. We gaan dan dit heerlijke plekje weer verlaten. Op onze reis naar het volgende overnachtingsadres gaan we een excursie doen bij de Amarula brouwerij.

1. Rob en Jolanda:
    5 augustus 2017
    Geweldig om te lezen, wat een avontuur! Heel veel mooie momenten nog samen
  2. Arnold:
    6 augustus 2017
    En svp niet meer van die gevaarlijke capriolen uithalen,
    veel plezier