6 en 7 augustus 2017

7 augustus 2017 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Op 6 augustus hebben we afscheid genomen van de zeer vriendelijke gastvrouw van Iketla Lodge. Tijdens het ontbijt kwamen de apen ons vergezellen. De lodge lag volledig in een natuurreservaat en na zo'n 2 km kwamen we pas weer op de aansluitende weg. De reis ging naar het volgende adres: Sefapane lodge in Phalaborwa. De afstand is ca. 140 km door het schitterende glooiende landschap in Zuid Afrika.  Nabij Phalabora bevindt zich de belangrijkste toegangspoort tot het Krugerpark. Begin van de middag zijn we aangekomen. We konden pas om 14.00u in het huis en tot die tijd hebben we lekker in de zon bij het zwembad gezeten en geluncht. Het huis is werkelijk prachtig gelegen. Een villa met 8 slaapplekken, 3 badkamers, een grote keuken en een groot terras. Het weer overdag is heerlijk en in de avond blijft het ook nog redelijk aangenaam om buiten te zitten. In de avond hebben we bij het zwembad gedineerd en de zgn. game drive in het Krugerpark voor de volgende ochtend geregeld. Op tijd naar bed want we moeten de volgende dag erg vroeg op. Op 7 augustus ging de wekker om 5.00u. We moeten om 5.45u bij de receptie zijn voor de ochtend game drive (van 6.00u tot 12.00u) in het Krugerpark. We zitten met een ander Nederlands gezin (totaal 9 personen + de ranger) in een open auto die ons door het park leidt. Het Kruger park is ca 400 km lang en een omtrek van ruim 800 km (ongeveer de lengte van heel Nederland) en hierin leven enorm veel wilde dieren die hier een min of meer beschermd leven hebben. Zeer indrukwekkend. We hebben vele dieren van dichtbij gezien. O.a. olifanten, nijlpaarden, giraffen, buffels, zebra's, een krokodil en kuddes impala's (hertjes). Een leuke ranger die ons veel heeft uitgelegd. Rond 12.30u waren we weer terug op het park. Casper en Edward zijn boodschappen gaan doen in het dorp bij o.a. Spar. Ook hebben de meesten nog even geslapen na de vroege ochtend. Ze hebben prima winkels hier met goede spullen. Vanavond gaan we de braai (afrikaans voor BBQ) aansteken. Mark kan niet wachten. Morgen ochtend gaan we golfen op een erg mooie baan een paar km verderop. Casper en Edward zijn vanmiddag op verkenning uit geweest. Er lopen diverse dieren over de baan.

1. Rob en Jolanda:
    7 augustus 2017
    Geweldig!
  2. Arnold:
    7 augustus 2017
    doe de was de deur uit, nog veel plezier! grts