Kaapstad 31 juli 2017

31 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag rond 10.00u geland op Kaapstad airport. We hebben een lange maar goede vlucht gehad. Prima op tijd. Op de luchthaven werden we opgewacht door een aardige meneer van de reisorganisatie die ons prima op weg heeft geholpen. We hebben een hele mooie auto tot onze beschikking. Was wel even spannend om rechts te sturen en links te rijden. Het verkeer in Kapstad was vrij rustig dus het ging verder prima. We hebben een erg mooie en grote hotelkamer met alles erop en eraan. Mooi uitzicht op de Atlantische oceaan, het Capetown stadium (NL elftal halve finale WK 2010) en in de verte Robben Island. Het weer was vandaag zeer aangenaam, zo rond 25 graden gevoelstemperatuur. Rond 18.30u is het donker en koelt het sterk af. Het is immers ook winter hier. Vanmiddag rondgelopen en gegeten in het havengebied V & A Waterfront. Hier is het zeer gezellig met muziek en vele winkeltjes en restaurants. Lekker gegeten en gedronken op een terras met live muziek van een Afrikaanse zanggroep. Daarna was iedereen moe van de hele reis en zijn we lekker naar het hotel gegaan. Nog even gezommen in het zwembad en daarna zijn bij een aantal de rolluiken naar beneden gegaan. In de avond lekker gegeten in het restaurant van het hotel. Zeer goede kwaliteit en vriendelijke bediening. Het is low season nu dus het is niet erg druk in het hotel. Morgen gaan we met de auto op pad naar Kaap de Goede Hoop, het meest zuidelijk punt van Afrika.