Kaapstad 1 augustus 2017

1 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

In tegenstelling tot maandag,  begon de dag zeer ontstuimig met regen en wind. Het is winter in Kaapstad dus het kan iedere dag anders zijn. We hadden onze planning gemaakt en we zijn ondanks het weer toch op pad gegaan. We hebben vandaag het schiereiland onder Kaapstad doorkruist. We zijn begonnen in de vissershaven van Hout Bay (waar Thomas een grote zeehond heeft gevoerd) en doorgereden naar het prachtige wijngebied Constantia. We hebben een heerlijke wijnproeverij gedaan op een groet wijnboerderij. In dit gebied staan ongeveer 10 wijnboerderijen. Waren fijne Zuid Afrikaanse wijnen (wit, rood, rose en bubble rose) en we hebben gelijk een paar flesjes ingeslagen. Ondanks dat er geen bier was, ging het er bij Mark toch goed in. Daarna zijn we doorgereden naar de badplaats Muizenberg, wereldwijd bekend bij surfers vanwege de hoge golven en ook vanwege de gekleurde strandhuisjes. We waren hier rond 13.00u en toen begon het langzaam op te klaren en zagen we de zon doorkomen. Hierna zijn we doorgereden naar The Boulders beach waar we de Jackass pinguins van dichtbij hebben gezien. Dit was een grote wens van Casper. Het weer was hier weer beter hetgeen weer mooie plaatjes opleverde. Daarna zijn we doorgereden naar het einddoel van deze dag: Kaap de goede hoop, het meest Zuid westelijke punt van Afrika. Dit ligt in een prachtig natuurgebied en hier kruisen de Indische en Atlantische oceaan. Echt indrukwekkend. Iets verder bij Cape Point liepen enkele bavianen los rond waar we goed voor moesten oppassen. We hebben in de avond weer heerlijk gegeten in V&A Waterfront in een goed gevuld Grill restaurant. Al met al weer een erg mooie dag en we hebben met zijn allen erg genoten.          Morgen staat Robben Eiland op het programma. We moeten wel even het weer afwachten. Wanneer het te ontstuimig is, wordt er niet uitgevaren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob en Jolanda:
    1 augustus 2017
    Super leuk om te lezen en wat een prachtige foto's!! Geniet er nog van. Liefs van ons
  2. Arnold:
    2 augustus 2017
    Mooi verslag en mooie plaatjes ,hopelijk nog mooi weer,
    tot een volgend verslag,grts