Kaapstad 2 augustus 2017

2 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag zat het niet allemaal mee. De dag begon met de ontdekking dat onze auto niet wilde starten. Gelukkig waren we op tijd op pad, waardoor we te voet alsnog op tijd op onze bestemming aankwamen, namelijk de afvaart naar het Robbeneiland. Dit bleek echter weinig uit te maken aangezien de boottocht voor de hele dag was gecanceld vanwege de onstuimige wateren. Hierdoor konden we helaas de tour dus niet volgen. We hebben ons echter niet uit het veld laten slaan en we hebben er alsnog een mooie dag van gemaakt. We hadden contact opgenomen met de verhuurmaatschappij en binnen de kortste keren was onze auto weer geschikt om mee te rijden (Accu was plat, stom van ons). We zijn daarna met de auto naar de botanische tuinen van Kirstenbosch geweest. Dit is een prachtig park gevuld met bomen en planten die een prachtig plaatje boden. In het park zelf hebben we een heerlijke lunch gehad bij restaurant Moyo. Hier serveerden ze heerlijke, vers gemaakte, Afrikaanse maaltijden in een prachtig ingericht restaurant. Na deze heerlijke maar toch erg grote lunch zijn we erop uit getrokken in het park. We kozen ervoor om de "Centenary Tree Canope Walkway" te bewandelen. Deze brug, twaalf meter boven de grond, gaf een prachtig uitzicht over het park en bood daarnaast een uitstekende mogelijkheid voor foto's waarvan we voldoende gebruik hebben gemaakt. Na het bezoek aan de tuinen besloten we om een bezoek te brengen aan Bo Kaap, maar het weer daar was niet heel mooi, dus dit hebben we maar niet voort gezet. We zijn hierop nog naar het Cape Town Stadium geweest, maar dit was helaas gesloten dus daarna zijn we maar terug gegaan naar de hotelkamer waar we hebben genoten van de roomservice en de rust. Het was toch nog erg vermoeiend. Wat de plannen voor morgen zijn is nog niet helemaal duidelijk. Hopelijk gaat het ons nog lukken om alsnog naar Robben Eiland te gaan en anders gaan we een mooie stadswandeling maken.

1. Arnold:
    2 augustus 2017
    hopelijk morgen beter weer,nog een dag in kaapstad denk ik ,
    groet en fijne dag morgen