Kaapstad 3 augustus

5 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Donderdag 3 augustus was weer een stralend zonnige dag in Kaapstad. We zijn vroeg opgestaan om rond half 9 in de ochtend bij V&A Waterfront te zijn om te zien of we nog kaartjes voor Robbeneiland konden bemachtigen. Helaas waren de kaarten voor vandaag uitverkocht en is het niet gelukt. We zijn toen de stadswandeling door Kaapstad gaan maken. Vanuit kasteel De Goede Hoop zijn we naar Greenmarket Square gewandeld. Hier staan allerlei standjes waar locals hun spullen verkopen.Thomas heeft hier onderhandeld over een souvenir en uiteindelijk voor een redelijke prijs gekocht. Daarna over St. George Mall waar we heerlijk in de zon koffie hebben gedronken. Er was ook prachtige muziek van een lokale band. Hierna doorgelopen naar de belangrijkste uitgaansstraten van Kaapstad, Longstreet en Bree Street. Hier zijn we boven op een hotel geklommen waar ze een aantal zilverkleurige oude caravans hadden geplaatst. Heerlijke tijd gehad in deze stad. Hierna zijn we naar een van de hoogste punten van de stad gereden, Signal Hill. Op deze heldere dag hadden we een geweldig uitzicht over de stad. Leverde mooie foto's op. Na te zijn afgedaald zijn we doorgereden helemaal naar Table View. Hier heb je over de zee en op grote afstand een prachtig uitzicht op de Kaapstad. We hebben hier ook fijn gezeten en gegeten bij restaurant 'Ons Huisi'. Grote golven en prachtige witte stranden met mooie strandhuizen kenmerken dit gebied. Hier is het echt goed toeven. Hierna zijn we terug gereden naar het hotel om te douchen en wat te rusten. We hebben de dag afgesloten in de avond bij Century City, Canal Walk, het grootste winkelcomplex van het zuidelijk halfrond. Werkelijk ongelofelijk zo groot. Aan het einde van de avond waren we uitgeblust en zijn we lekker gaan slapen. De volgende dag vroeg op voor de reis naar Johannesburg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade